F.A.Q.

Wat houdt een intakegesprek precies in?

Tijdens een intakegesprek luisteren wij naar de moeizaamheden die u ondervindt tijdens uw dagelijkse routine. Het is daarbij belangrijk voor ons om te kijken of alle facetten van uw dagelijkse leven – waar u eventueel hulp bij kunt krijgen – moeiteloos verlopen. Mochten wij opmerken dat u ook extra ondersteuning nodig heeft bij andere facetten, dan werpen wij dit op om te kijken of u hier al aan had gedacht. Kortom, wij proberen te kijken of de kwaliteit van uw leven verbetert kan worden als er een dergelijke mogelijkheid is. Dit gesprek vindt plaats bij u thuis met een van onze medewerkers.

Is een intakegesprek kosteloos?

Ja, het intakegesprek is geheel kosteloos.

Wanneer moet ik een eigen bijdrage betalen?

Een eigen bijdrage betaalt u voor diensten die worden bekostigd vanuit de Wmo en de Wlz. Op de site van het CAK kunt u berekenen hoeveel uw maandelijkse eigen bijdrage zal zijn.

Kan ik vrijwilliger worden bij D.O.Z.?

Ja, dat is mogelijk. We bieden de mogelijkheid om interactie te voeren tussen (veelal) ouderen. Vaak voelen zij zich eenzaam, waarbij thuis op bezoek gaan voor een uurtje al heel veel betekent voor deze mensen. Zo proberen we er samen actief voor te zorgen dat ouderen het gevoel van waardering hebben.

Hoe werkt de match tussen cliënt en medewerker van D.O.Z.?

De zorgcoördinator zorgt ervoor dat de medewerker goed aansluit op uw wens(en). Dit betekent dat zij uw wens(en) duidelijk in kaart brengt bij de medewerker die langskomt bij u. Het is belangrijk dat de zorgvraag naar behoren wordt uitgevoerd. De doelstelling is om de cliënt het gevoel van voldoening te geven, waar zij dat zelf niet kunnen realiseren.

Wat onderscheid D.O.Z. van de andere thuiszorgorganisaties?

D.O.Z. Thuiszorg is een kleinschalige thuiszorgorganisatie. Voor u betekent dat:

  • Een team van vaste gezichten die de zorg bij u komt leveren.
  • Eén aanspreekpunt voor al uw vragen, problemen en klachten.

Daarnaast neemt ons personeel graag de tijd voor u om naar u te luisteren. Dat kan natuurlijk niet altijd, maar als het kan, doen zij dat graag.

Kan de zorg in mijn eigen taal geleverd worden?

Ja, dat is zeker mogelijk. Zo hebben wij nu al medewerkers in dienst die verschillende talen machtig zijn. Het uitgangspunt is altijd dat de cliënt tevreden moet zijn over de service die verleend wordt.

Bieden jullie in heel Rotterdam jullie diensten aan?

Ja, wij zijn actief in heel Rotterdam.