Waarom thuiszorg inzetten?

Het doel van thuiszorg is om zo lang mogelijk thuis te blijven wonen, waarbij er actief gewerkt wordt aan uw zelfredzaamheid, oftewel ‘zo lang en zo zelfstandig mogelijk op uw eigen benen staan.’ Daar kunnen wij u bij helpen. Samen met u bespreken wij welke zorg het beste bij u past.

Onze geschiedenis

D.O.Z. Thuiszorg biedt sinds 2010 zorg aan álle Rotterdammers, ongeacht afkomst, geslacht, geloof of geaardheid. Elke hulpbehoevende Rotterdammer die binnen onze insluitingscriteria valt is welkom bij ons!

Onze directrice Selma Kaya begon in 2010 met D.O.Z. Thuiszorg. Zij zag dat haar eigen moeder, die aan het herstellen was van een beenamputatie, niet in staat was om met haar zorgverleners te communiceren vanwege een taalbarrière. Hierdoor verliep het revalidatieproces moeizaam. Dat moest en kon anders. Voor Selma was dát het moment om haar handen uit de mouwen te steken en een eigen thuiszorgorganisatie op te zetten, waarbij destijds haar ambitie was om vooral cliënten te helpen die de Nederlandse taal niet (geheel) machtig waren.

D.O.Z. Thuiszorg in deze tijd

Tegenwoordig biedt D.O.Z. Thuiszorg zorg aan alle Rotterdammers. Dat maakt ons cliënten- en medewerkersbestand super divers. Hiermee beogen wij een afspiegeling te zijn van de hedendaagse Rotterdamse gemeenschap. Elke hulpbehoevende Rotterdammer heeft het recht om in zijn of haar eigen huis verzorgd te worden. Daar is waar onze missie en visie om de hoek komt kijken.

Missie

Onze missie is het helpen van zorgafhankelijke ouderen in Rotterdam. Dat doen wij door medewerkers in te zetten die hart voor de zorg hebben. Mensen waar u een band mee kunt opbouwen.

Visie

Onze visie is het leveren van transparante zorg. Ú weet wanneer uw zorg plaatsvindt, dóór wie de zorg wordt geleverd, hoeveel uw zorg kost en hoe dat betaald wordt. Daarom heeft u de mogelijkheid om uw zorgdossier digitaal in te zien. Meer informatie daarover vindt u hier.

Persoonlijke benadering

Ons grootste onderscheidend vermogen is dat wij een kleinschalige zorgaanbieder zijn met een persoonlijke benadering. U heeft één vast aanspreekpunt binnen de organisatie. Vragen, problemen of klachten kunnen altijd tot deze persoon gericht worden. Dat is wel zo fijn.