F.A.Q.

Wat houdt een intakegesprek precies in?

Tijdens een intakegesprek luisteren wij naar de moeizaamheden die u ondervindt tijdens uw dagelijkse routine. Het is daarbij belangrijk voor ons om te kijken of alle facetten van uw dagelijkse leven –waar u eventueel hulp bij kunt krijgen- moeiteloos verlopen. Mochten wij opmerken dat u ook extra ondersteuning nodig heeft bij andere facetten, dan werpen wij dit op om te kijken of u hier al aan had gedacht. Kortom, wij proberen te kijken of de kwaliteit van uw leven verbetert kan worden als er een dergelijke mogelijkheid is. Dit gesprek vindt plaats bij u thuis met een van onze medewerkers.

Is een intakegesprek kosteloos?

Ja, het intakegesprek is geheel kosteloos.

Hoelaat begint de dagbesteding bij jullie?

De dagbesteding begint in de ochtend om 10:00 uur.

Kan ik vrijwilliger worden bij D.O.Z.?

Ja, dat is mogelijk. We bieden de mogelijkheid om interactie te voeren tussen (veelal) ouderen. Vaak voelen zij zich eenzaam, waarbij thuis op bezoek gaan voor een uurtje al heel veel betekent voor deze mensen. Zo proberen we er samen actief voor te zorgen dat ouderen het gevoel van waardering hebben.

Hoe werkt de match tussen cliënt en de medewerker van D.O.Z. waar jullie het over hebben op de site?

De zorgcoördinator zorgt ervoor dat de medewerker goed aansluit op uw wensen. Dit betekent dat zij uw wensen duidelijk in kaart brengt bij de medewerker die langskomt bij u. Het is belangrijk dat de zorgvraag naar behoren wordt uitgevoerd. De doelstelling is om de cliënt het gevoel van voldoening te geven, waar zij dat zelf niet kunnen realiseren.

Wat onderscheidt D.O.Z. van de andere thuiszorgorganisaties?

Bij D.O.Z. geloven wij erin dat onze cliënten bij onze familie horen. Daarom is het gevoel van waardering en erkenning is belangrijk voor zowel onze cliënten als onze medewerkers. Dit is dan ook wat ook uniek maakt; kleinschaligheid.

Waarom moet ik een eigen bijdrage betalen?

De eigen bijdrage wordt u opgelegd door politiek Den Haag en wordt gehandhaafd door het CAK. U betaalt een deel van uw zorg uit uw eigen zak om zo de kosten beperkt te houden voor de staat. Dit staat buiten ons om. De hoogte hiervan wordt bepaald door het CAK en op hun site is een rekenmodule te vinden.
Ook vergoedt uw verzekeraar soms de eigen bijdrage. Dit ligt aan het pakket dat u afneemt. Bij veel aanvullende verzekeringen is dit inbegrepen. Voor meer informatie hierover kunt u uw zorgverzekeraar contacteren.

Wanneer moet ik een eigen bijdrage betalen?

De eigen bijdrage betaalt u bij alle zorgfuncties. Wanneer de zorg is toegekend aan u en er is begonnen met het leveren van de zorg krijgt u vanzelf een brief waarin staat hoeveel u moet voldoen. Dit wordt maandelijks geïncasseerd van uw bank. De hoogte hiervan wordt bepaald door uw inkomen.

Kan de zorg in mijn eigen taal geleverd worden?

Ja, dat is zeker mogelijk. Zo hebben wij nu al medewerkers in dienst die verschillende talen machtig zijn. Het uitgangspunt is altijd dat de cliënt tevreden moet zijn over de service die verleend wordt.

Bieden jullie in heel Rotterdam jullie diensten aan?

Ja, wij zijn actief in heel Rotterdam.

 

footer-image

Over ons

D.O.Z. Thuiszorg staat garant voor een optimale-, schone- en efficiënte dienstverlening tegenover haar cliënten. Deze diensten staan open voor iedereen, ongeacht afkomst, leeftijd of sociale kring mits u hiervoor geïndiceerd bent. Lees verder >>

Wat is thuiszorg?

Thuiszorg heeft meerdere dimensies. Dit kan zijn: verzorging- of verpleging aan huis of hulp bij de huishouding. Lees verder >>

Contactgegevens

Postadres
D.O.Z. Thuiszorg
Putselaan 64
3074 JC Rotterdam

Bezoekadres
D.O.Z. Thuiszorg
Putselaan 64
3074 JC Rotterdam

T: 010 – 244 98 38
F: 010 – 846 97 56

info@dozthuiszorg.nl

Website ontwikkeling door JVH webbouw JVH webbouw